Umowa zlecenia z powiatowym lekarzem weterynarii – na co należy zwrócić uwagę
Pytanie: Lekarz weterynarii ma zawartą umowę z powiatowym lekarzem weterynarii na wykonywanie usług w zakresie weterynarii: nadzór nad ubojem zwierząt, przetwórstwem, przechowywaniem itp. jako zleceniobiorca. Aby mógł wykonywać tego rodzaju usługi, musi mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, w której faktycznie powstają tylko koszty. Są to koszty związane z prowadzoną działalnością, czyli: składki obowiązkowe za prawo wykonywania zawodu, telefony, opłaty biura itp. Zleceniodawca pobiera składkę zdrowotną w wysokości 9%. Podatnik od działalności gospodarczej ponosi koszt składki społecznej oraz składki zdrowotnej w najniższym wymiarze, tj. 270,90 zł, ponieważ nie ma dochodu, a przeciwnie stratę. W poprzednim stanie prawnym w zeznaniu rocznym składki społeczne odliczone były od przychodu, a suma składek zdrowotnych w wysokości 7,75% pomniejszała kwotę obliczonego podatku. Czy w obecnym stanie prawnym rozliczenie składki zdrowotnej na koniec roku będzie możliwe w oparciu o ogólny dochód (przychód z umowy zlecenia pomniejszony o koszty uzyskania przychodu z umowy zlecenia oraz z działalności gospodarczej) przy zastosowaniu 9% stawki. Czy umowa zlecenia i działalność gospodarczą należy rozliczyć osobno? Sprawdź wyjaśnienie.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:
- aktualne zmiany prawne, interpretacje przepisów i porady
- efektywne metody zarządzania gabinetem weterynaryjnym
- metody pozyskiwanie funduszy na prowadzenie praktyki weterynaryjnej
- prezentacje problemów diagnostyki i terapii schorzeń zwierząt