Komunikacja z właścicielem czworonoga – między zarządzaniem a empatią
Niewłaściwa komunikacja niszczy stosunki międzyludzkie, udana warunkuje dobre relacje. Celem komunikacji lekarza weterynarii z klientami objętymi jego troską jest wzajemne zrozumienie, kształtowanie właściwych relacji, udzielenie skutecznej pomocy. Relacja lekarz weterynarii – klient jest wielowymiarowa i złożona. Dziś zmierzamy w kierunku współdziałania, gdzie klient jest podmiotem dla zespołu weterynaryjnego i jest postrzegany jako osoba aktywna. Coraz częściej pracownicy klinik weterynaryjnych są szkoleni w zakresie tzw. umiejętności miękkich. Podejście holistyczne zakłada, że zwierzę nie jest jedynie „przypadkiem chorobowym”, kładzie nacisk na dostrzeganie wymiaru psychologicznego właściciela i nowej sytuacji, jaką jest dla niego choroba czworonoga.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto a otrzymasz m.in.:
- aktualne zmiany prawne, interpretacje przepisów i porady
- efektywne metody zarządzania gabinetem weterynaryjnym
- metody pozyskiwanie funduszy na prowadzenie praktyki weterynaryjnej
- prezentacje problemów diagnostyki i terapii schorzeń zwierząt