Satysfakcja klienta jest tym, do czego powinna dążyć każda firma, bez względu na branżę. Wysoka jakość obsługi klienta jest podstawowym czynnikiem w procesie budowania jego lojalności. Jakość obsługi wpływa również na decyzje zakupowe, zwiększa tolerancję wobec ceny oferowanej usługi czy produktu, a także przekłada się na rekomendacje marki w gronie znajomych. Zwiększanie satysfakcji klienta jest dużym wyzwaniem, dlatego warto dowiedzieć się, jakie działania podejmować, aby klient był zadowolony z usług gabinetu czy kliniki i wracał do nas.
Polski rynek leasingowy systematycznie się rozwija, a przedsiębiorcy mają coraz bardziej zróżnicowaną ofertę. Leasing przestaje kojarzyć się tylko i wyłącznie z autami firmowymi. Na popularności zyskuje leasing sprzętu IT i oprogramowania. Leasing jest dostępny dla coraz szerszego katalogu podmiotów, który obejmuje zarówno duże kliniki weterynaryjne, jak i małe przychodnie, laboratoria czy gabinety weterynaryjne i lecznice dla zwierząt.
Delegowanie zadań to dzielenie się odpowiedzialnością menedżera z pracownikami. Ten, kto tego nie potrafi, zawsze będzie spóźniony, a jego pracownicy nigdy nie dojrzeją do samodzielnej pracy. Doprowadzić to może do tego, że na każdym kroku będą się oglądać na menedżera. Prędzej czy później, będą pytać go o wszystko, przez co oduczą się samodzielnego myślenia. Oczywiście taki menedżer będzie się czuł niezbędny w firmie i dziale, w którym pracuje. Aby skutecznie zarządzać zespołem i wykorzystywać w pełni jego potencjał, menedżer musi umiejętnie delegować zadania. Sprawdźmy kilka bardzo ważnych wskazówek, które pozwolą efektywnie zarządzać zespołem w klinice czy gabinecie.
Znaczna liczba klientów placówek weterynaryjnych to osoby fizyczne. Są wśród nich rolnicy lub osoby, które nie są zainteresowane ewidencjonowaniem kwot płaconych za pomoc udzieloną ich zwierzętom. Czy i w jakich sytuacjach należy sprzedaż ewidencjonować i w jakich przypadkach stosować do tego kasy rejestrujące? Zwróćmy uwagę na to, że począwszy od maja 2019 r., w miejsce dotychczasowych kas z papierowym lub elektronicznym zapisem kopii paragonów lekarze weterynarii będą stopniowo zmuszani do korzystania z nowych kas rejestrujących.
Z praktyką zawodową lekarzy weterynarii wiąże się wiele uciążliwych obowiązków biurokratycznych, w tym również te dotyczące wyboru i zapłaty podatków dochodowych. Zarówno przed rozpoczęciem indywidualnej praktyki, jak i w trakcie jej trwania właściwa forma rozliczeń skutkuje niższymi obciążeniami fiskalnymi i bezpieczeństwem trwałości wykonywania zawodu.
Osiągnięcie sukcesu i utrzymanie rentowności w branży weterynaryjnej wymaga stworzenia równowagi między opieką nad zwierzęciem a zarządzaniem praktyką. Ponieważ branża weterynaryjna staje się coraz bardziej konkurencyjna, ważne jest, aby specjaliści skupili się na zapewnieniu doskonałej opieki nad zwierzęciem i jego właścicielem przy jednoczesnej redukcji kosztów w swoich praktykach. Wdrożenie kilku skutecznych strategii może uczynić praktykę weterynaryjną bardziej opłacalną.
Bez względu na to, jakie masz doświadczenia zawodowe i ile lat przepracowałeś w danej placówce i poza nią, zdarza się, że o swojej pracy myślisz w kategoriach znużenia, obciążenia obowiązkami, tego, co musisz, a nie chcesz. Co możesz zrobić, aby podchodzić do pracy z poczuciem misji i zarażać entuzjazmem innych?
Zmiany w stawkach VAT nie omijają również produktów weterynaryjnych. W miejsce dotychczasowej obniżonej stawki Ministerstwo Finansów dąży do wprowadzenia stawki podstawowej. Czy zatem towary i usługi weterynaryjne będą droższe o dodatkowy VAT i jakie będzie to miało ewentualnie konsekwencje dla rozliczania usług medycyny weterynaryjnej?
Jedną z przyczyn bankructw firm jest zbyt wysokie zadłużenie przedsiębiorstw i nieskuteczna windykacja niespłaconych należności. Przedsiębiorca (a więc i weterynarz prowadzący swój gabinet weterynaryjny), który na czas nie otrzyma zapłaty za wykonane usługi, traci płynność finansową, czyli zdolność do regulowania bieżących zobowiązań. Przedsiębiorca, aby zachować płynność finansową, powinien aktywnie zarządzać należnościami. Oznacza to ocenę rzetelności płatniczej potencjalnych klientów, monitorowanie kontrahentów oraz dyscyplinowanie dłużników do spłaty zadłużenia. Windykacja jest elementem kompleksowego procesu zarządzania należnościami.
Zagęszczenie na rynku usług wymusza zmiany, szczególnie w placówkach i gabinetach o jeszcze nieugruntowanej pozycji na rynku. Lekarze czują, że muszą zdecydować się na zmiany, ale nie wiedzą, na jakie. Czy postawić na rozszerzenie portfolio usługowego o coś nowego w stosunku do konkurencji? A może raczej postawić na próby pozyskania innych klientów niż obecni? Sprawdźmy, jak nie zniknąć z rynku.
Akty prawne
Wzory dokumentów
e-booki
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip