Utożsamianie uprawnienia do reklamacji towaru z gwarancją jest nie tylko błędne, ale też w wielu przypadkach szkodliwe. Odpowiedzialność sprzedawców opiera się rękojmi, czyli inaczej mówiąc, chodzi o niezgodność towaru z umową, natomiast producenci odpowiadają z tytułu gwarancji. Sama gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem, obok tego podstawowego, jakim są prawa wynikające z reklamacji. Jakie są zatem różnice między gwarancją a rękojmią i co one oznaczają dla właścicieli gabinetów i klinik weterynaryjnych.
Człowiek był i jest najważniejszą wartością w organizacji, nawet w dzisiejszym świecie zdominowanym przez zaawansowaną i nowoczesną technologię. Przedsiębiorcy wymagają, aby ich pracownik był wysoce wydajny, skuteczny w działaniu i przynosił organizacji wiele korzyści. Bez kompetentnego personelu żadna firma nie jest w stanie realizować swoich ambitnych celów i osiągać sukcesów na rynkach. Praca zawodowa stanowi dla ludzi istotny element codziennego życia, który wymaga zaangażowania. Jeśli przynosi satysfakcję, stanowi istotne źródło motywacji. Motywacja zawsze miała ogromne znaczenie dla ludzi, ponieważ nadaje sens ich życiu. Jeżeli człowiek jest zadowolony ze swojej pracy, rośnie jego poczucie wartości.
Coraz większym problemem są klienci, którzy nie zjawiają się na umówionych wizytach. W skrajnych przypadkach nawet 40% wizyt w danym dniu nie dochodzi do skutku. Lekarze weterynarii mają wątpliwości, jak postępować, gdy klient bez wcześniejszej rezygnacji nie przychodzi na umówioną wizytę i jest zbyt mało czasu, aby zaprosić do gabinetu innego klienta. Warto pamiętać o tym, że klienci dotrzymują tylko terminów tych wizyt, na których im rzeczywiście zależy. Należy zatem dołożyć wszelkich starań, aby im zależało. Mechanizm działania jest prosty, jeżeli klient nie rozumie, dlaczego jego wizyta w gabinecie weterynaryjnym ma znaczenie, może łatwo mu przychodzić jej odwołanie. Co więc robić, by zmienić jego nastawienie?
Założenie działalności gospodarczej w lokalu mieszkalnym to często jedyny sposób na uniknięcie znacznych kosztów związanych z wynajmem powierzchni na prowadzenie firmy. Trzeba jednak pamiętać, że założenie i prowadzenie gabinetu weterynaryjnego oraz pokrewnej działalności, opierającej się na udzielaniu świadczeń zdrowotnych, jest obwarowane przepisami, których należy bezwzględnie przestrzegać.
Do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się poniesionych z tytułu używania niewprowadzonego do ewidencji środków trwałych samochodu osobowego. Dlatego też aby ustalić faktyczny przebieg samochodu, musimy prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu. Sprawdź także, jaką umowę musimy podpisać z pracownikiem, aby wydatki móc wpisać w koszty uzyskania przychodów.
Rynek usług weterynaryjnych jest bardzo dynamiczny, zapotrzebowanie na usługi lekarzy weterynarzy z roku na rok wzrasta. W związku z tym zaczęły pojawiać się oferty franczyzowych centr dla weterynarzy, oferujących kompleksowe know-how, nowoczesne narzędzia kreowania sprzedaży oraz silne wsparcie franczyzodawcy. Może to być szansa na rozwój i na zaistnienie na rynku. Dlatego warto poznać odpowiedzi na pytania, czym jest franczyza i czy warto z niej korzystać.
Obecnie na rynku można znaleźć wiele produktów ułatwiających rozwój i bieżące finansowanie działalności niemal każdego przedsiębiorstwa. Od małego start-upu, po firmę z długą historią działalności. Znajdzie też coś dla siebie początkujący gabinet weterynaryjny. Dostępne są kredyty inwestycyjne i obrotowe, pożyczki, leasing, a także pomoc ze strony inkubatorów przedsiębiorczości, akceleratorów biznesu czy unijnych funduszy. Myśląc o rozwoju firmy, nie sposób pominąć korzyści, jakie proponuje urząd pracy. Każdy weterynarz planujący założenie własnego gabinetu weterynaryjnego, może starać się o dotacje. Ogromnym plusem takiej dotacji jest fakt, że jest ona bezzwrotna. Ponadto przyszły przedsiębiorca już po pozytywnej decyzji otrzymuje dotację szybko oraz jest ona wypłacana z góry bez konieczności ponoszenia uprzednich wydatków z własnej kieszeni.
Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym, wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz placówki. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać? Gdy problemy nie są rozwiązywane na bieżąco, kumulują się, a do tego nie ma przepływu wiedzy o tym, co dzieje się w placówce, o konflikt nietrudno. Często zarzewiem konfliktu są relacje pracowników z pracodawcami.
Zakup specjalistycznego sprzętu weterynaryjnego stanowi zazwyczaj spore wyzwanie dla prowadzących zakłady lecznicze dla zwierząt ze względu na wysokie koszty niezbędnej aparatury. Weterynarze, którzy chcą wyposażyć swój gabinet w nowy sprzęt, mogą starać się o różne formy dofinansowania: kredyty, pożyczki czy fundusze unijne. Dość rzadko kupuje się cały potrzebny sprzęt za gotówkę, ponieważ wiąże się to z poniesieniem wysokich kosztów. Jedną z ciekawszych form finansowania potrzebnego zakupu jest leasing. Wiele osób dopiero zaczyna odkrywać jego zalety, ponieważ w naszym kraju wciąż kojarzy się on przede wszystkim z autami z kratką. Tymczasem przedmiotem leasingu mogą różne środki trwałe, w tym również urządzenia diagnostyczne i rehabilitacyjne, sprzęt chirurgiczny, lasery i wiele elementów potrzebnego weterynarzom wyposażenia. Dodatkowo, leasing wiąże się z dużo mniejszymi formalnościami niż kredyt bankowy.
Jeśli mimo upływu wyznaczonego terminu i ponagleń nie uzyskujesz należnej zapłaty, zazwyczaj w uprzejmy sposób przypominasz o tym fakcie drugiej stronie. Osobiście, drogą telefoniczną czy też e-mailową. Jeśli to nie wystarczy, powinieneś zadziałać w sposób bardziej zdecydowany. Zastosuj się do naszych wskazówek, a odzyskasz swoje pieniądze.
Akty prawne
Wzory dokumentów
e-booki
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip