Coraz większym problemem są klienci, którzy nie zjawiają się na umówionych wizytach. W skrajnych przypadkach nawet 40% wizyt w danym dniu nie dochodzi do skutku. Lekarze weterynarii mają wątpliwości, jak postępować, gdy klient bez wcześniejszej rezygnacji nie przychodzi na umówioną wizytę i jest zbyt mało czasu, aby zaprosić do gabinetu innego klienta. Warto pamiętać o tym, że klienci dotrzymują tylko terminów tych wizyt, na których im rzeczywiście zależy. Należy zatem dołożyć wszelkich starań, aby im zależało. Mechanizm działania jest prosty, jeżeli klient nie rozumie, dlaczego jego wizyta w gabinecie weterynaryjnym ma znaczenie, może łatwo mu przychodzić jej odwołanie. Co więc robić, by zmienić jego nastawienie?
Założenie działalności gospodarczej w lokalu mieszkalnym to często jedyny sposób na uniknięcie znacznych kosztów związanych z wynajmem powierzchni na prowadzenie firmy. Trzeba jednak pamiętać, że założenie i prowadzenie gabinetu weterynaryjnego oraz pokrewnej działalności, opierającej się na udzielaniu świadczeń zdrowotnych, jest obwarowane przepisami, których należy bezwzględnie przestrzegać.
Do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się poniesionych z tytułu używania niewprowadzonego do ewidencji środków trwałych samochodu osobowego. Dlatego też aby ustalić faktyczny przebieg samochodu, musimy prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu. Sprawdź także, jaką umowę musimy podpisać z pracownikiem, aby wydatki móc wpisać w koszty uzyskania przychodów.
Rynek usług weterynaryjnych jest bardzo dynamiczny, zapotrzebowanie na usługi lekarzy weterynarzy z roku na rok wzrasta. W związku z tym zaczęły pojawiać się oferty franczyzowych centr dla weterynarzy, oferujących kompleksowe know-how, nowoczesne narzędzia kreowania sprzedaży oraz silne wsparcie franczyzodawcy. Może to być szansa na rozwój i na zaistnienie na rynku. Dlatego warto poznać odpowiedzi na pytania, czym jest franczyza i czy warto z niej korzystać.
Obecnie na rynku można znaleźć wiele produktów ułatwiających rozwój i bieżące finansowanie działalności niemal każdego przedsiębiorstwa. Od małego start-upu, po firmę z długą historią działalności. Znajdzie też coś dla siebie początkujący gabinet weterynaryjny. Dostępne są kredyty inwestycyjne i obrotowe, pożyczki, leasing, a także pomoc ze strony inkubatorów przedsiębiorczości, akceleratorów biznesu czy unijnych funduszy. Myśląc o rozwoju firmy, nie sposób pominąć korzyści, jakie proponuje urząd pracy. Każdy weterynarz planujący założenie własnego gabinetu weterynaryjnego, może starać się o dotacje. Ogromnym plusem takiej dotacji jest fakt, że jest ona bezzwrotna. Ponadto przyszły przedsiębiorca już po pozytywnej decyzji otrzymuje dotację szybko oraz jest ona wypłacana z góry bez konieczności ponoszenia uprzednich wydatków z własnej kieszeni.
Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym, wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz placówki. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać? Gdy problemy nie są rozwiązywane na bieżąco, kumulują się, a do tego nie ma przepływu wiedzy o tym, co dzieje się w placówce, o konflikt nietrudno. Często zarzewiem konfliktu są relacje pracowników z pracodawcami.
Zakup specjalistycznego sprzętu weterynaryjnego stanowi zazwyczaj spore wyzwanie dla prowadzących zakłady lecznicze dla zwierząt ze względu na wysokie koszty niezbędnej aparatury. Weterynarze, którzy chcą wyposażyć swój gabinet w nowy sprzęt, mogą starać się o różne formy dofinansowania: kredyty, pożyczki czy fundusze unijne. Dość rzadko kupuje się cały potrzebny sprzęt za gotówkę, ponieważ wiąże się to z poniesieniem wysokich kosztów. Jedną z ciekawszych form finansowania potrzebnego zakupu jest leasing. Wiele osób dopiero zaczyna odkrywać jego zalety, ponieważ w naszym kraju wciąż kojarzy się on przede wszystkim z autami z kratką. Tymczasem przedmiotem leasingu mogą różne środki trwałe, w tym również urządzenia diagnostyczne i rehabilitacyjne, sprzęt chirurgiczny, lasery i wiele elementów potrzebnego weterynarzom wyposażenia. Dodatkowo, leasing wiąże się z dużo mniejszymi formalnościami niż kredyt bankowy.
Jeśli mimo upływu wyznaczonego terminu i ponagleń nie uzyskujesz należnej zapłaty, zazwyczaj w uprzejmy sposób przypominasz o tym fakcie drugiej stronie. Osobiście, drogą telefoniczną czy też e-mailową. Jeśli to nie wystarczy, powinieneś zadziałać w sposób bardziej zdecydowany. Zastosuj się do naszych wskazówek, a odzyskasz swoje pieniądze.
Obecnie na rynku można znaleźć szeroki wachlarz produktów ułatwiających rozwój i bieżące finansowanie działalności niemal każdego przedsiębiorstwa. Od małego start-upu, po firmę z długą historią. Również właściciel rozwijającego się gabinetu weterynaryjnego czy kliniki może skorzystać ze wsparcia finansowego: kredytu inwestycyjnego lub obrotowego, pożyczki, leasingu, a także pomocy ze strony inkubatorów przedsiębiorczości, akceleratorów biznesu czy unijnych funduszy. Aby dobrze dopasować ofertę rynku do naszych potrzeb, warto jednak wcześniej poznać wady i zalety dostępnych na rynku instrumentów finansowych.
Prowadzenie własnego gabinetu lub kliniki weterynaryjnej wymaga od weterynarza wielu pozamedycznych umiejętności. Lekarz musi sprostać zadaniom przedsiębiorcy, menedżera, specjalisty od marketingu, zarządzania i organizacji placówki, lidera i finansisty. Nie unikniemy pytania, czy możliwe jest połączenie efektywnego biznesu z etyką zawodową lekarza weterynarii.
Akty prawne
Wzory dokumentów
e-booki
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip