E-mail marketing wykorzystywany w komunikacji z klientami najczęściej ogranicza się jedynie do wysyłki newsletterów lub mailingów promocyjnych. A szkoda, bo odpowiednio spersonalizowany i dopasowany mailing potrafi przynieść aż połowę wszystkich przychodów.
Otwarta i szczera komunikacja jest kluczem do sukcesu. Ludzie nie chcą korzystać z usług lekarza, który uważany jest za zimnego i nieczułego. Chcą kogoś, kto oferuje im także wsparcie i empatię. Lekarz weterynarii, który potrafi komunikować się z klientem, ma o wiele większe szanse na sukces terapeutyczny i zwiększa prawdopodobieństwo zastosowania się klienta do zaleceń medycznych.
Strona internetowa typu one page może być bardzo dobrym rozwiązaniem dla małych gabinetów weterynaryjnych, które chciałyby prowadzić „promocję” w Internecie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje się tym, że ma tylko jedną podstroną. To właśnie strona główna stanowi całość serwisu, a rolę podstron (zakładek) stanowi efekt scrollowania, dzięki czemu strona niejako przełączając się między pozycjami menu, przewija się do odpowiednich treści.
Facebook – jeden z największych serwisów społecznościowych na świecie – jest miejscem, do którego zagląda niemal każdy, w tym również właściciel psa lub kota. Promowanie gabinetu na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych klientów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.
Wiadomo, że laboratorium medycznej diagnostyki laboratoryjnej nie może wykonywać badań analitycznych zwierząt. Z kolei możliwość samodzielnego wykonywania badań laboratoryjnych przez gabinet weterynaryjny ma szereg zalet nie tylko w obszarze materialnym, ale także niematerialnym. Obecnie zaczynają być dostrzegane zwłaszcza te niematerialne aspekty posiadania własnego laboratorium. W dobie orientacji na klienta może to być istotnym elementem w walce o utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych klientów dla lecznicy weterynaryjnej.
Marketing odgrywa coraz istotniejszą rolę w funkcjonowaniu gabinetów weterynaryjnych. Stosowanie bowiem marketingu w branży weterynaryjnej pozwala poznać oczekiwania klientów, a następnie ich przyciągnąć i zatrzymać w konkretnej placówce. Stosunkowo nowym narzędziem marketingu jest e-marketing.
Wprowadzenie marketingu usług do sfery usług weterynaryjnych wydaje się od ponad dwóch dekad faktem. Czy marketing w sferze usług weterynaryjnych może być odzwierciedleniem zasad stosowanych w innych branżach? Zdrowie zwierząt, dbałość o nie jest tym samym, co zaspokajanie innych potrzeb.
Posiadanie strony internetowej jest obecnie koniecznością. To swoista wizytówka przedsiębiorstwa, na której znaleźć można informacje o usługach. Pełni także rolę wizerunkową i reklamową. Może również być jednym z elementów kluczowych dla sprzedaży usług. Chodzi o to, aby nie tylko mieć stronę internetową, ale także skutecznie ją prowadzić.
Blog firmowy pozwala lekarzowi nawiązać interakcję z właścicielem zwierzęcia, zbudować z nim trwałą relację. Dzięki temu możemy poznać oczekiwania klientów, określić, na co zwracają uwagę oraz z czym mogą mieć problemy. Umożliwi to nam lepsze dopasowania naszej oferty i naturalne umieszczenie interesujących potencjalnego klienta informacji o świadczonych przez nas usługach. To też jedna z nielicznych dozwolonych form promocji działalności lekarza weterynarii. Należy pamiętać o tym, że aby blogowanie przyniosło odpowiednie efekty, wymaga czasu oraz systematyczności.
Pozyskanie i utrzymanie klienta nie jest dziś łatwym zadaniem. Jego oczekiwania nie tylko rosną, ale i szybko się zmieniają. Decyzje klientów stanowią podstawę rozwoju każdej firmy. Zmiany zachodzące na rynku sprawiają, że lojalność klientów nie jest stałym atutem gabinetu weterynaryjnego, jest zasobem, który należy stale wzbogacać.
Akty prawne
Wzory dokumentów
e-booki
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip