Do Instagrama warto podejść tak, jak do każdego innego zakresu działań dla marki – z pomysłem. Jeżeli mamy ustaloną strategię postępowania z tym kanałem, łatwiejsze będzie wymyślanie kolejnych treści i utrzymywanie spójności całego profilu na tym portalu społecznościowym. Na pewno nie warto działać na przysłowiowego czuja, ponieważ liczy się konkretna wiedza na temat social mediów, a nie intuicja.
E-mail marketing wykorzystywany w komunikacji z klientami najczęściej ogranicza się jedynie do wysyłki newsletterów lub mailingów promocyjnych. A szkoda, bo odpowiednio spersonalizowany i dopasowany mailing potrafi przynieść aż połowę wszystkich przychodów.
Otwarta i szczera komunikacja jest kluczem do sukcesu. Ludzie nie chcą korzystać z usług lekarza, który uważany jest za zimnego i nieczułego. Chcą kogoś, kto oferuje im także wsparcie i empatię. Lekarz weterynarii, który potrafi komunikować się z klientem, ma o wiele większe szanse na sukces terapeutyczny i zwiększa prawdopodobieństwo zastosowania się klienta do zaleceń medycznych.
Strona internetowa typu one page może być bardzo dobrym rozwiązaniem dla małych gabinetów weterynaryjnych, które chciałyby prowadzić „promocję” w Internecie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje się tym, że ma tylko jedną podstroną. To właśnie strona główna stanowi całość serwisu, a rolę podstron (zakładek) stanowi efekt scrollowania, dzięki czemu strona niejako przełączając się między pozycjami menu, przewija się do odpowiednich treści.
Facebook – jeden z największych serwisów społecznościowych na świecie – jest miejscem, do którego zagląda niemal każdy, w tym również właściciel psa lub kota. Promowanie gabinetu na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych klientów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.
Wiadomo, że laboratorium medycznej diagnostyki laboratoryjnej nie może wykonywać badań analitycznych zwierząt. Z kolei możliwość samodzielnego wykonywania badań laboratoryjnych przez gabinet weterynaryjny ma szereg zalet nie tylko w obszarze materialnym, ale także niematerialnym. Obecnie zaczynają być dostrzegane zwłaszcza te niematerialne aspekty posiadania własnego laboratorium. W dobie orientacji na klienta może to być istotnym elementem w walce o utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych klientów dla lecznicy weterynaryjnej.
Marketing odgrywa coraz istotniejszą rolę w funkcjonowaniu gabinetów weterynaryjnych. Stosowanie bowiem marketingu w branży weterynaryjnej pozwala poznać oczekiwania klientów, a następnie ich przyciągnąć i zatrzymać w konkretnej placówce. Stosunkowo nowym narzędziem marketingu jest e-marketing.
Wprowadzenie marketingu usług do sfery usług weterynaryjnych wydaje się od ponad dwóch dekad faktem. Czy marketing w sferze usług weterynaryjnych może być odzwierciedleniem zasad stosowanych w innych branżach? Zdrowie zwierząt, dbałość o nie jest tym samym, co zaspokajanie innych potrzeb.
Posiadanie strony internetowej jest obecnie koniecznością. To swoista wizytówka przedsiębiorstwa, na której znaleźć można informacje o usługach. Pełni także rolę wizerunkową i reklamową. Może również być jednym z elementów kluczowych dla sprzedaży usług. Chodzi o to, aby nie tylko mieć stronę internetową, ale także skutecznie ją prowadzić.
Blog firmowy pozwala lekarzowi nawiązać interakcję z właścicielem zwierzęcia, zbudować z nim trwałą relację. Dzięki temu możemy poznać oczekiwania klientów, określić, na co zwracają uwagę oraz z czym mogą mieć problemy. Umożliwi to nam lepsze dopasowania naszej oferty i naturalne umieszczenie interesujących potencjalnego klienta informacji o świadczonych przez nas usługach. To też jedna z nielicznych dozwolonych form promocji działalności lekarza weterynarii. Należy pamiętać o tym, że aby blogowanie przyniosło odpowiednie efekty, wymaga czasu oraz systematyczności.
Akty prawne
Wzory dokumentów
e-booki
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip