Webinary to obecnie jedno z najpopularniejszych narzędzi edukacyjnych. Coraz większa liczba lekarzy weterynarii korzysta z tej formy dzielenia się wiedzą, zwłaszcza że chętnych na udział w webinarach nie brakuje. Webinary i szkolenia online potrafią być skutecznym narzędziem promocji. Warto więc zainwestować czas i energię w ich odpowiednie przygotowanie.
Skuteczny marketing wymaga przede wszystkim dobrania taktyki, która pozwoli na efektywne zwiększenie liczby konsumentów i wzrost zainteresowania danym produktem lub usługą. Ciekawym sposobem może być marketing wirusowy, który oferuje ogromny potencjał. Czym charakteryzuje się to podejście i dlaczego warto je wykorzystywać? Sprawdź i poznaj gotowe rozwiązania.
Nie sztuką jest stworzyć skuteczną kampanię przy wielomilionowym budżecie. Sztuką jest wypromować gabinet weterynaryjny, gdy skarbonka na marketing zieje pustkami. Tak zdarza się zwykle w przypadku jednoosobowych działalności. Często dotyczy to też różnych sytuacji kryzysowych, w których budżety marketingowe są ograniczane. Przedstawiamy kilka prostych, skutecznych wskazówek, dzięki którym niskim kosztem można zwiększyć popularność i rozpoznawalność swojej marki. Wbrew pozorom marketing weterynaryjny nie zawsze wymaga dużych nakładów finansowych. Wiele rozwiązań można stosować nawet przy ograniczonym budżecie.
Dbałość o klienta to czynnik, który buduje relacje i pomaga firmie zwiększać bazę zadowolonych klientów. Lojalni klienci będą zawsze korzystać z usług w tej samej firmie, przekazywać cenne informacje zwrotne i polecać firmę rodzinie oraz znajomym. Dzięki nim spadają koszty związane z poszukiwaniem nowych klientów, a zaoszczędzone środki można zainwestować gdzie indziej. Jak zatem należycie zadbać o klientów? Przede wszystkim musimy mieć pewność, że znamy ich potrzeby. Następnie musimy wdrożyć strategie, które nie tylko zaspokoją te potrzeby, ale przewyższą nawet oczekiwania konsumentów. Dlatego każdy gabinet weterynaryjny musi zapewniać klientom nie tylko najlepszą możliwą opiekę weterynaryjną, ale także najwyższą jakość obsługi.
Gabinet weterynaryjny – tak jak każda firma – nawet jeśli świadczy najlepsze usługi, potrzebuje skutecznych działań sprzedażowych i marketingowych. W małym gabinecie weterynaryjnym właściciel często jest sam sobie sterem, żeglarzem i okrętem. I w natłoku różnych obowiązków musi znaleźć także czas na sprzedaż i marketing swoich usług. Warto, aby w tym celu wykorzystywał LinkedIn.
W dziewięciu na dziesięć przypadków opinia na temat danej osoby jest budowana na podstawie pierwszego wrażenia. To, co lekarzowi może wydać się niewarte uwagi, dla klienta miewa kluczowe znaczenie. Odebrane przez zmysły bodźce wzrokowe, słuchowe i kinestetyczne (czyli te związane z odczuciami) są dla właściciela zwierzęcia źródłem wszelkich informacji, które kształtują jego przekonanie na temat lekarza i praktyki.
Bardzo dobrych specjalistów, którzy dodatkowo potrafią budować relacje z klientami, budzą zaufanie i potrafią pomóc nawet wtedy, gdy inni zawiedli, szukają właściciele czworonogów. Jednym z ważniejszych źródeł informacji na temat lekarzy jest Internet. Oczywiście właściciel zwierzęcia, szukając specjalisty, nadal najczęściej korzysta z poczty pantoflowej. Jeśli klient chce znaleźć lekarza, z którego pomocy będzie naprawdę zadowolony, poszukiwania zwykle zaczyna od rozmowy ze znajomymi.
Instagram to dobre miejsce na to, aby w ciekawy sposób pokazać swoją markę, dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów. Zdobycie followersów na Instagramie to działanie długofalowe. Prowadzenie konta firmowego może przynieść wymierne korzyści, jeśli podejdzie się do niego z pomysłem. Każdy serwis społecznościowy kieruje się swoimi prawami oraz ma inne funkcje. Instagram nastawiony jest na atrakcyjne treści wizualne, które ujawniają to, co dzieje się za kulisami gabinetu weterynaryjnego.
Zdobywanie nowych klientów jest drogie oraz stosunkowo trudne. Wymaga pewnego wysiłku. Na podstawie wielu badań określono, że pozyskanie nowego klienta jest średnio 5 razy droższe niż maksymalizowanie zysków z klienta, którego już pozyskaliśmy. Dodatkowo konkurencja nie śpi, a ludzie szybko się nudzą. Co więcej żyjemy w czasach natychmiastowych odpowiedzi na nurtujące pytania i dostępności usług. Dlatego utrzymanie klienta, który raz, a nawet trzy razy, do nas przyszedł, nie jest proste.
Międzynarodowy Dzień Medycyny Weterynaryjnej powstał, aby przypominać właścicielom zwierząt, że zawsze gdy coś niedobrego działoby się z ich pupilami, powinni udać się do lekarza weterynarii. Aby diagnozować i leczyć zwierzę, konieczne jest zebranie takich informacji jak objawy, wyniki testów laboratoryjnych oraz historia choroby.
Akty prawne
Wzory dokumentów
e-booki
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip